onsdag 5. august 2009

En dag i det blå

I dag har jeg virkelig utfordret meg selv i detaljarbeidet på kjøkkenet. Malearbeidet er jo ferdig, og nå er det bare PRIKKENE over i'ene som gjenstår;) Og siden det meste hjemme hos oss er hvitt, hvitt, grått og hvitt, så LENGTER jeg etter farger! Jeg liker egentlig farger rundt meg, men jeg tør liksom ikke bruke det så ofte som jeg gjerne vil. Blir nemlig fort lei... Men i dag tok jeg skikkelig av og boltret meg i turkise detaljer til kjøkkenet:) Har pusset ned og grunnet et serveringsbrett og en menytavle, og har tenkt å gi dem denne fargen i morgen...

Og det lille kjøkkenbordet vårt fikk ny voksduk i dag;

Og magnettavla som henger på veggen var blitt matt, oppskrapet og kjedelig. Så i et kreativt øyeblikk, fant jeg fram limpistolen og limte på voksduk på den også;) Med fare for at jeg kommer til å bli lei av den etter en stund, så er den utskiftbar...hihi;)

Resten av kjøkkenet er ennå ikke presentabelt. Ergrer meg fremdeles over fargen på skapene...grrr... Men ORKER egentlig ikke tanken på å male på nytt! Får se hvordan det blir når alt det andre begynner å bli på plass.

Nattaklem:)

4 kommentarer:

  1. Herlig farge og herlige prikker! Men kjenner meg igjen i det med farger og å gå lei. Jeg merker allerede nå at høsten er på anmarsj, og da vil jeg gjerne fjerne litt av fargene igjen. Men mest av alt vil jeg ha flere møbler hvite, for da synes jeg man kan bruke flere farger uten at det blir for 'bråkete'. Har STOORE planer for neste høst når Ikea åpner i Kristiansand (endelig!!!!!). Da ryker både spisestue og noen oppbevaringsenheter, i mellomtiden må jeg prøve å overbevise mannen, he he...
    Jeg må også få oppdatert blogglisten min, og lagt til bl.a. din blogg. Måtte le nedover innleggene her, da jeg leste om vest-kjøpet ditt. 'Bli ittj'nå fæst ut'n skinnvæst!' Klem B:-)

    SvarSlett
  2. Stilig, Janne!
    Den turkisfargen er jo bare herlig! Så lur måte å fornye magnettavla på!
    Gleder meg til å se brettet og menytavla når de har fått sine strøk.

    Sjøl har jeg store planer om å gå amok med spraymalig i helga....så får vi se om det blir fremtidens måte å øke gjenbruket på.
    Jeg har litt aversjon mot malingsbøtter etter malesjauen på hytta i fjor sommer (som vi fortsatt ikke er helt ferdig med....).
    Men jeg liker godt å se ned i ei malingsbøtte som ikke er min egen!

    SvarSlett
  3. hei hei!
    For en herlig farge! kjenner meg igjen i det å vil ha farge, men at man fort blir lei.. gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett