onsdag 26. august 2009

Bot og bedring

I dag har jeg hatt onsdagsfri. Nå som jeg jobber 80% har jeg en dag i uken fri, og den har jeg valgt å ta på en onsdag. Da er planen å gjøre alt jeg ikke rekker ellers i uka. Ambisiøst, sier du? Det er meg i et nøtteskall det...
Dagen startet effektivt og bra. Jeg liker effektivitet.
Etter frokost og avislesing startet jeg kakebaking. Min kjære bytter jobb neste uke, og skal ha med seg kake på en av sine siste dager. Her dropper jeg Janteloven, og må bare erklære at jeg synes jeg er flink til å bake kaker! Sånn, der var det sagt...;) Kommer med oppskriften i morgen, må bare gjøre den ferdig før jeg kan ta bilde!
Ellers klarte jeg å støvsuge leiligheten, vaske noen maskiner klær, legge sammen rent tøy og rydde i Lilleprinsens leker og klær. Alt før klokka slo 12 og jeg hadde en lunch-avtale med en tidligere kollega; nå skravle-sladre og sy-venninne:)
Fløy nedover til byen på scooteren vår, selv om jeg egentlig kvier meg for å bruke den. Blitt pysete i mine voksne dager... Fant en parkeringsplass for to-hjulinger, selv om det var rimelig fullt. Men satte den pent og pyntelig på enden, ikke til hinder for noen, og travet avsted for å kose meg noen timer på kafè!
Og kom tilbake til denne;
Wææææ!!!
500 kroner??? Ok da, så stod den 10 cm unna der hvor pilen for parkeringa startet...men 500? Visste ikke om jeg skulle le eller gråte! Ja, ja, enda bra jeg ikke handlet noe i byen...
Slukøret putret jeg hjemover, og trøstet meg selv med at dette ble en lærepenge.
Og snappet med meg denne rosen fra gårdsplassen, fordi jeg syntes jeg fortjente det...
Nå skal jeg leke Fru Narvestad og fly avgårde på høstens første styremøte i borettslaget.
Håper der andre har en fin kveld;)

3 kommentarer:

  1. Hei på deg og takk for info om Evas bilder! Veldig mange fine altså!
    Så leit med den boten.. det er alltid kjedelig!
    Du får trøste deg med at du i alle fall fikk gjort masse i dag og kost deg på cafe, og forhåpentligvis gledet noen med kaka di :)

    SvarSlett
  2. Hei huff og huff da, Janne.
    Ikke koselig! Men, det er vel noe man må regne med, å få en parkeringsbot i løpet av livet (jeg er medlem i den klubben....).

    Og ja, DU ER FLINK TIL Å BAKE! Vi ses enere i dag.

    SvarSlett
  3. Grrr...ikke moro med bot altså..også du som var i så godt humør å greier...fyttikatta...
    Men super effektiv og flink var du.
    Også det å skryte av seg selv når man er god på noe er bare bra synes jeg.
    Drops

    SvarSlett