onsdag 27. januar 2010

Strikke-mamma

Jeg har tilbragt de siste tre dagene på sofaen. Ny runde med forkjølelse har slått meg ut, og jeg har ikke orket å gjøre stort. Men et par ørsmå strikkeprosjekt har blitt helt eller delvis ferdig, blandt annet et lite skjerf til Lilleprinsen. 

"Mamma? Kain du strikk et skjerf te mæ? Det e jo så kaildt!"

 Selvfølgelig kan ikke en mamma si nei til det, uansett hvor tregt det går med strikkepinnene. Sannheten er faktisk at jeg begynnte på skjerfet for flere uker siden, men jeg er ingen trofast sjel mot prosjektene mine. I mellomtiden har Lilleprinsen fortalt hele barnehagen at mamma skal strikke skjerf, og hvor mye han GLEDER seg til dette...huff... Så min dårlige samvittighet tok overhånd da jeg lå og døset under ullpleddet i går, så nå er det endelig ferdig. Enkelt og greit; ribbestrikket på pinne nr 5, tynn alpakka (dobbel tråd, en sort og en grå...på rim).

Nå er det 4-stjerners middag her, før det blir tidlig kveld. I morgen skal jeg prøve å komme meg på jobb, om bihulene er villige til å samarbeide litt... Nesehorn med saltvann og ibux får være følgevenn!

Ha en fin lillelørdag:)

PS: Tusen takk for alle tips og kommentarer på lua, jeg må øve meg på det trikset med heklenåla. Og om noen lurer; lua er historie...og en ny er påbegynt. Minus 12 masker denne gangen, har stor tro på at det blir bra;)

3 kommentarer:

  1. Hei og god formiddag!
    Så koselig med hjemmestrikket skjerf fra mamma`n! Så hyggelig når ungene gleder ser og setter pris på det!
    Håper du er i full sving og i bedre form i dag!
    Ja " firestjerners midddag" er jo så morsomt å følge! Oppdaget egentlig dette programmet for halvannen uke siden, og nå sitter vi som klistret.
    Ha en fin dag!
    Klem Kaspara

    SvarSlett
  2. Heldige Lilleprinsen, som har fått et deilig skjerf av mamma'n sin! Så bra at du fikk brukt garnet som ikke ble til pulsvarmere til noe annet, da (regner med det er garnet jeg pushet på deg)! Tynn alpakka er blitt min favoritt etter at jeg begynte å strikke pulsvarmere - er egentlig ikke noe glad i ullgarn.

    Gleder oss til å se deg på jobb igjen - er noe som mangler her......du!

    Klæm!

    SvarSlett
  3. Heldig han er som har så snill mamma! :-) Fortsatt god bedring, vennen! Skal prøve å få ferdig ett av mine strikkeprosjekter i kveld, jeg også! Blir litt "flakkende" etter noen dager på samme prosjekt...begynner fort å lete etter neste oppskrift!
    Klem

    SvarSlett