tirsdag 5. oktober 2010

Tapetjakt

Jeg er på jakt etter tapet til vindusveggen på kjøkkenet mitt. Det meste i huset er hvitt (og litt kjedelig?) og nå har jeg lyst til å gjøre noe sprekt for en gangs skyld... Men tapetverdenen er jo uendelig, så hvordan bestemme seg?


Jeg endte opp med å lete blandt en av mine favoritter på tapetfronten, Cole & Son, og de har mange fine. Jeg falt umiddelbart for denne... 


Veggen på kjøkkenet er ikke så stor, så da kan man kanskje tillate seg litt utskeielser? Og om jeg klarer å bestemme meg, så kan jeg endelig få hengt opp en liftgardin som matcher også... Det tar jammen tid å bo seg inn i nytt hus!

6 kommentarer:

  1. Fine farger på den tapeten, da.
    Det blir sikkert fint på vindusveggen.

    Ikke vitså å stresse medå bo seg til - holder fortsatt på med innredning av hytta etter to år, jeg....

    SvarSlett
  2. Tapetverden falt jeg ut av på 80 tallet.. Da valgte jeg tapet til rommet mitt, den var hvit med pastellfargede sommerfugler på. Og en av de dyreste i butikken! Tror mine foreldre da angret litt på at de hadde lovet 4-5 åringen å få velge tapet selv..;) Men mamma var skjønt enig i at den var veldig fin!

    Lykke til med valget!

    Klem pink lady

    SvarSlett
  3. Det tar tid å bo seg inn i et nytt hus. Nå har vi bodd her i 4 år, og først nå føler jeg at jeg har oversikt på hva jeg vil ha, og hva som skal ut herfra. Ser ut til at huset deres er helt nydelig og jeg er sikker på at den tapetne kommer til å gjøre susen hos dere.
    Gøyalt med slike fargklatter! Vi tapetserte kjøkkenet i våres og jeg angrer på at jeg feiget ut og valgte hvitt på hvitt.
    Har så lyst på i hvertfall en vegg med litt sprek farge på. Tør ikke å nevne det for mannen min enda. Får holde ut en stund og så skal jeg begynne med litt manipulering utover vinteren hihi!!Ha en fin dag! klemmer fra bekken :))

    SvarSlett
  4. Hei på deg!!

    Den tapeten var virkelig stilig.
    Fint at den er i flere forskjellige farger som du kan ta opp ellers i interiøret :)
    Jeg er også bittelitt på tapetjakt. Vi har hvitmalte vegger i stua, men en av dem klarer jeg ikke å få dekorert... så jeg kjenner jeg har litt lyst på en tapet med farger og mye mønster isteden. Men det er virkelig ikke lett å bestemme seg nei..
    og å bo seg inn, ja det er en lang prosess. men tenk så kjedelig om man følte seg ferdig med en gang da!!!

    Ha en fin dag! Klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Hei! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Jeg har brukt stretchstoff på begge sider på alle pannebåndene jeg har sydd, men det er ikke et must siden borrelåsen gjør pannebåndet litt fleksibelt. Og angående tapet, så synes jeg den du viser var knallfin og vil sikkert gjøre seg veldig på den veggen. Lykke til! :)

    SvarSlett
  6. Hei Janne :-)
    så kjekt å høre fra deg!! Håper alt er bra? Sofabordet er i utgangspunktet solgt, og skal etter planen hentes i dag. Om det ikke dukker opp noen skal jeg gi lyd fra meg :-) Det er i fin stand så vidt jeg husker.. (har stått oppe på tørkeloftet vårt lenge nå..hehe) klem

    SvarSlett