fredag 22. oktober 2010

Helgas prosjekt

Vi holder på å pusse opp 4-åringens soverom. Vi sier jeg, men det er egentlig mannen i huset. Jeg bare planlegger og dirigerer jeg. Og håpet er at vi i løpet av helga skal komme i mål med sengeprosjektet. Slik ser det ut foreløpig...

Fordi rommet er relativt lite, så må vi utnytte plassen maksimalt. Derfor ble planen å bygge seng av kjøkkenskap fra Ikea. Og ingen av oss har gjort det før, så det blir brukt litt tid til å tenke. Men tror det blir bra når vi kommer i mål! Fortsettelse følger...

God helg!

8 kommentarer:

  1. Kjempespennende prosjekt!!

    Ønsker dere en strålende helg:)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  2. Så spennende! Det kommer til å bli kjempe fint, det er jeg sikker på :-)
    Klem Igi

    SvarSlett
  3. Det var smart Janne.Lurt å ha lagringsplass under senga. Det blir jo så mange leker etterhvert, og klærne skal man også ha plass til. Da jeg leste kommentaren din hos meg fikk jeg litt prestasjonsangst fordi jeg slett ikke er sikker på hvordan man egentlig syr poser med for uten at det blir enten en stygg sømm nederst på posen, eller at man får en synlig søm øverst.På den siste posen laget jeg sømmen øverst, og det gikk ganske bra.Klarte å sy rett. Kaspara lager jo slike poser i fleng og jeg tenkte å spørre henne om hun har et tips etterhvert. jeg skal lage slike poser for salg etterhvert, og da må det jo se skikkelig ut..
    Mulig det er en IQ test jeg ikke har bestått, for jeg fatter altså ikke hvordan man syr for å fa vrengt posen slik at foret kommer riktig vei hihi. Vi får vende oss til Kaspara :))Nyyydelige julestråmper du har sydd. Der sliter jeg også med å finne ut av vrengingen..sukk!
    Ha en fin søndag Janne! Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  4. Dette blir nok bra!
    Gleder meg til å se prosjektet ferdig, MED SENGETEPPE (hi-hi!)

    Ha en super dag!
    Ingunn

    SvarSlett
  5. Kjempesmart! ;-) Driver nettopp med et liknende prosjekt her hjemme. Ser faktisk ganske så likt ut :-)

    Lykke til!
    ella

    SvarSlett
  6. Nå er vi ferdig med selve sengen! Men vi må lage sengehest og klør oss litt i hodet på hvordan den bør eller ikek bør se ut... Har dere noen ideer der? Tenkt på det ennå?

    ella

    SvarSlett
  7. Hei, hei! Kom inn på bloggen din når jeg satt å lette etter inspirasjon til bygging av seng. Veldig koselig blogg som gir fin inspirasjon til flere ulike prosjekter :O) Har prøvd å lett igjennom ulike innlegg for å se om du har lagt ut det ferdige resultatet av sengen, men kan ikke finne noe! Supert om du kan tipse om innlegger hvis du har lagt ut noen bilder. Tror jeg må satse på at gubben kan bygge noe tilsvarende til glunten her i huset også ;O) Ser veldig bra ut, tusen takk for inspsirasjonen =) Ha en strålende uke (",)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      I dette innlegget kan du se det ferdige resultatet;
      http://janne-krimskrams.blogspot.com/2010/11/ferdig.html

      Vi kommer til å bygge noe tilsvarende når minstemann skal ha stor seng også, vi er veldig fornøyde med løsningen:)

      Slett