mandag 19. oktober 2009

Nøff nøff

I dag tilbringer jeg dagen i sofaen, etter å ha gjennomført mitt første kirurgiske inngrep. Har operert ut en visdomstann i underkjeven, så nå sitter jeg her med blodsmak i munnen, pulserende underkjeve som har en noe unormal størrelse, og hovne øyne. Det siste er selvpåført etter en real gråtetokt på operasjonsbordet... ja, det er ikke tull engang. Har ikke spesielt stor tannlegeskrekk, men tror jeg hadde grudd meg så mye at stressnivået gikk i taket. Så i en pause mellom boringa i kjevebeinet, så brøt jeg sammen i krampegråt, mens jeg skalv og svettet som en vettskremt grisunge. Pingla.
Men nå er tanna borte, og jeg sitter slukøret tilbake her i sofakroken. Ikke lov å gå på jobb etterpå, og takk og pris for det. Har ikke lyst til å åpne munnen for å si ett ord en gang. Skal ha ny time for å operere ut den siste som er igjen, men da fikk jeg beskjed om å ha med meg følge slik at jeg kunne få noe beroligende! Må nesten le litt av meg selv også, trodde virkelig jeg var tøffere enn som så! Haha...
Så nå sitter jeg her, med påbud om å ta det helt med ro og knaske smertestillende, og har derfor all verdens tid til å oppdatere meg på bloggverdenen!
Ser at mange av dere har gjort noen skikkelige kupp på loppis i det siste! Noen har jammen lykken med seg;) For min del har ikke de siste loppisrundene mine ført til de store skattene. Stoff-utvalget har vært labert, og jeg ser med misunnelse på alle dere andre som gjør de fantastiske kuppene, gang etter gang! I mens sitter jeg og drømmer meg bort på Etsy, og skulle ønske det var jeg som hadde stoffer til å lage disse herlige putene...



Er bitt av retro-basillen for tiden, iallefall når det gjelder stoffer og alt man kan lage med disse herlige mønstrene og fargene! Jeg er ikke særlig retro av type...egentlig langt derifra, men stilen tiltrekker meg av en eller annen grunn. For de som ikke kjenner meg særlig godt, tror jeg at jeg framstår som den kommunegrå typen. Praktisk, ikke særlig fancy-schmansy og ganske diskrèt. Har ingen planer om et retro-hjem, men det er da lov å mikse og trikse litt?!?

Nå skal jeg ta meg en liten pause fra laptopen, og kanskje benytte anledningen til å krype under pleddet og sove litt. Ble trøtt av dette jeg... Hvis jeg føler for det, skal jeg komme tilbake og vise et lite prosjekt jeg ble ferdig med i helga.

Enn så lenge ønsker jeg alle som er innom en fin-fin dag! Er så koselig at så mange har lyst til å kikke innom:)

4 kommentarer:

  1. Hei! Uff for en dum tannlege opplevelse! synes ikke du er pingle- er likedan, kaldsvetter alltid hos tannlegen.. Fine puter og stoff ja, er helt enig- ganske så bitt av retrobasillen! God bedring mtp. tanna! =) Klem M

    SvarSlett
  2. Usj, det hørtes ikke ut som særlig alright opplevelse!! Og hos tannlegen er det virkelig lov å være pysete syns jeg!!!
    God bedring

    SvarSlett
  3. God bedring! Det går heldigvis fort over...:)
    Hyggelig å lese bloggen din!
    Er ikke så kjent med blogglivet enda, men blir det kanskje nå?
    klem fra kusine i Bergen:)

    SvarSlett
  4. Jeg vet akkurat hvordan du har det!!!!
    jeg tok min første visdomstann i agust/sept i fjor og det var en selsom affære.
    Som litt trøst til deg så kan du jo se i bloggarkivet mitt om du finner historien.
    Det frister overhodet ikke til gjentakelse og jeg har 3 stk igjen.... :-0
    Antibiotika og smerter, fy F... nei aldri mer!!!
    Riktig god bedring og kos deg masse under pleddet!

    SvarSlett