torsdag 29. oktober 2009

Koffår?

-Mammaaa? Koffår må æ vask fingran mine? 

-Jo, fordi vi må vask av alle basseluskan, skjønne du...

-Koffår det da?

-Fordi vi kan bli syk hvis vi ikke gjør det. Ta vann på fingran no, før du tar såpe på...

-Koffår må æ ta vann først? 

-Fordi da bli det skum...

-Koffår ska de skum da?

- ...sukk...fordi da bli fingran så rein og fin...

- Koffår bli dæm rein da? 

- 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.....grrrrrrrrrrrrr.....

Jeg har selvfølgelig verdens nydeligste 3-åring, og han er en fantastisk oppvakt og nysgjerrig gutt. Men av og til blir jeg rett og slett gaaaal av alle KOFFÅR-spørsmålene...er det meningen at man skal ha svar på alt?? Prøver liksom etter beste evne, men akkurat i dag er ikke dagen hvor tålmodigheten er på topp. Godt det er helg i morra!!!

Jeg er stuptrøtt for tiden, så ille at det svir i øynene... Kanskje det er høstmørket som påvirker meg? Den sjarmerende bladbuketten hadde mitt lille sjarmtroll plukket til meg på barnehagen i dag, så den måtte selvfølgelig settes fram til pynt. Så er høsten kommet inn i huset også;) 

Mannen i huset er på nok en kveldsvakt. Her skal det støvsuges og ryddes litt før det kommer litt damebesøk her. Burde egentlig gjort alt dette mens poden ser barnetv nå, men måtte bare ta en timeout...og endte opp foran pc'n...

Fikk disse kaffeboksene i gave her om dagen. Kaffeboksen tror jeg blir brukt til kaffe, men te er det dårlig med her i huset. Men oppdaget at de var perfekte for kakene vi bakte i går!

Spørs om det blir noe igjen etter damekvelden da;)


2 kommentarer:

  1. heia, det var noen flotte bokser! kakene passet jo perfekt!

    ja, de har mange artige spørsmål de her småttingan--- :)

    SvarSlett
  2. Herlig lesning! Herlig prins! Og jo, du er nok supermamma'm, Janne.. imponert over alle husmorssysslene dine! Du setter standarden for vår familie..i vår generasjon.. **prestasjonsangst**

    Puss på dere! Klem!

    SvarSlett