lørdag 5. september 2009

Loppis-raid

Hva gjør Lilleprinsen og mamma'n når det er lørdags formiddag, pappa'n har dagvakt og det regner ute? Jo, vi drar på loppemarked-raid! Eller...vi hadde kanskje gjort det samme selv om det ikke var regnvær, for planen var allerede lagt. Tre planlagte loppemarked og ett overraskende ett!
Jeg må innrømme at jeg ikke har vært på et eneste loppemarked siden jeg gikk på barneskolen, men i mine voksne år har jeg begynt å finne igjen sjarmen med gamle ting. Og bloggingen gjør det ikke mindre inspirerende! Dessverre så har vi ikke plass i huset til å pryde det med møbelfunn, ei heller skapplass til å ha vakre, gamle kopper og fat. Så alt dette får vente til huset er på plass! Men det var jo egentlig stoff jeg var på jakt etter (ja - jeg begynner å bli stoff-avhengig). Fant noe...og litt til;) Blandt annet 3 settekasser! Nå har jeg noen småtroll i tankene, så regner med et par av dem blir gaver etter hvert som jeg har pusset dem opp.
Men når det er sagt, så må jeg bare konstantere at loppemarked kan være GALSKAP! Ikke mindre enn TO ganger ble Lilleprinsen dyttet overende av ville damer som brøytet seg fram til gamle klær og sure sko. Da mister jeg liksom litt av gleden over å tusle rundt bland rot og gamle skatter, så da snur jeg på hælen og trasker ut igjen. Får da være grenser...
Nei, da trives jeg mye bedre der hvor folkemengden er litt mindre og albuene mer avrundet.  
Og det er mulig å finne fine ting der også...

Boksene og koppen skal få plass på talerkenhylla mi når den er ferdigmalt. Må virkelig begynne å gjøre den ferdig snart. Har veldig mange halvferdige prosjekter nå... Kanskje i morgen?
Lopperunden ble avsluttet med saft og kake, og Lilleprinsen var også fornøyd med sine kupp; en sjørøverskute, et helikopter og et Kaptein Sabeltann-sverd!
Og om noen lurer, så ble alt vasket med sprit når vi var vel hjemme..hihi;)
Nå kommer mannen snart hjem, så skal vi kose oss sammen resten av denne lørdags ettermiddagen.
Håper dere gjør det samme!


5 kommentarer:

  1. Hei!
    Flere enn meg som har vært på loppemarked i dag ser jeg!! så fine ting du har funnet! :)Søte bokser!! :)

    Jeg er enig- folk går litt bananas på loppis av og til, og det er ganske slitsomt! Flere enn en gang jeg har trukket meg raskt ut av et stappfullt rom for å trekke litt frisk luft- haha :) Hyggeligere når det er mindre folk og man faktisk kan si til hun bak disken- " jeg må bare tenke litt på det- så kommer jeg tilbake etterpå" :) da er det passe mye folk... :)

    Ha en nydelig lørdagskveld!!
    Hilsen -M-

    SvarSlett
  2. Det er ikke kjekt når det blir slike tillstander på loppemarked, nei... Men godt dere fant noe som var hyggelig! Det er ikke alltid det er ville damer med spisse albuer :)

    Ha en fin lørdagskveld! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. Oj, oj, oj, så fine stoff!! Mitt første møte med loppis var da jeg som (veldig liten) fotballspiller fikk være med da foreldrene måtte arrangere loppemarked for idrettsklubben. Da maste jeg meg til noen fine kjoler som ble flittig brukt til utkledning. Deretter var det gjort, jeg var bitt av loppebasillen! : )

    I det siste har jeg blitt litt smålei og kresen; det blir mye dytting og mas. I morgen håper jeg å få tatt turen innom et loppemarked eller to, og kanskje jeg er like heldig som deg og finner noe fint stoff ;)

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. Utrolig skjønne bokser!!

    Men enkelte mennesker på loppemarked er helt GALE! Særlig gamle damer!! Helt ville. Jeg blir bare skremt og handlingslammet..

    Ha en god helg videre!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  5. Det er så artig med loppis! ER også på utkikk etter settekasser, men finner ikke noen! wæææ! :) heldig du er som fant 3! Gleder meg ti å se hvordan det blir...

    SvarSlett