lørdag 21. november 2009

Juletradisjoner

I uka som gikk fikk jeg en utfordring fra Bjørkely om å si noe om hva som er mine/våre juletradisjoner. Sier seg selv at det er vanskelig å velge ut en ting, da hele høytiden stort sett består av tradisjoner man bare ikke kan klare seg uten. Men for å begrense meg litt, tenkte jeg å konsentrere meg om julaften. Og noe av det jeg gleder meg aller mest til med denne dagen i år er å krype opp i sofakroken med Lilleprinsen i pysjamas, pakke oss inn i ullpledd, tenne juletreet og levende lys og se Julemorgen på barnetv...

Og så "Tre nøtter til Askepott" for mor da;)

Mmmm, julen er en fantastisk høytid, og jeg gleder meg som et lite barn! Og det er ekstra, ekstra stas med en tre-åring i hus, og som venter spent på om nissen kommer i år også;)

Her i huset har det vært en særdeles travel uke, synes jeg. Iallefall har tiden fløyet fortere enn man trodde var mulig. Og jeg har gått i en slags rar koma-tilstand; har glemt ting jeg pleier å huske, rotet med avtaler, både på jobb og hjemme...og det er ikke helt meg. Viser seg at jeg har en infeksjon i kroppen som jeg har fått feil medisin for, men nå når jeg er på riktig kur kjenner jeg meg allerede bedre. Kanskje er det noe av årsaken, ikke vet jeg... Men helga har allerede gitt meg nytt overskudd, og ennå er det en dag igjen:)

Har fått en utfordring til fra en tidligere skolevenninne av meg, som jeg også skal prøve å svare på etterhvert. Syntes idèen var god, men må bare tenke ut hva jeg skal bidra med først! Så kommer tilbake til saken, Marit;)

2 kommentarer:

  1. hei hei!
    Askepott og reisen til julestjernen er favoritter her også, de må sees hver julaften!
    Skal kose meg med min 4 åring som også venter spent på nissen :)

    Treet er av stoff, og er spent over en ramme av tre. tror egentlig det er en gardin. Kjøpt på en stoff butikk i Sverige :)

    SvarSlett
  2. Jula har en annen dimensjon med små unger i huset, da blir den liksom like spennende som den var når man var unge sjøl!! Åh, jeg gleder meg!! Jeg har en ett-åring, en snart 5-åring og en 9-åring så her er spenningen med forberedelsene og oppladingen til å ta og føle på nesten allerede....
    Og til slutt; god bedring!!
    :)

    SvarSlett