mandag 20. juli 2009

En uke over, to igjen!

I dag har vi våknet til en regntung dag - og da mener jeg VIRKELIG regntung!

Det bøtter ned! Jeg og Lilleprinsen har startet på vår andre ferieuke i dag, været innbyr ikke akkurat til utendørsaktiviteter. Etter å ha sovet litt lenger enn vanlig (vel og merke etter litt våking i morgentimene) så har vi bare kost oss innendørs. Prinsen med film, noe som vi prøver å ha som en sjelden aktivitet her i hus. Og jeg med avis og en kopp deilig sjokoladekaffe, samt oppdatering på nettet (noe som stor stas etter en uke uten!). Koser meg med å bla gjennom alle interiørbloggene og de nye bildene...og har bestilt nye abonnement på blader som forhåpentligvis snart dumper ned i postkassen min:) 
Og så har jeg startet et ferie-prosjekt, men kun i startfasen ennå:
"NYTT" KJØKKEN!
MÅ bare gjøre noe, så har planer om litt maling og flikking, og kanskje noe nytt stæsj med litt farge på! Blir enkle grep, men forhåpentligvis stor forandring:) Og det beste er at min bedre halvdel er med på det hele, til tross for at han ikke er så motivert for oppussing her vi bor nå.
Må nok få på oss regnhyret snart, og gå oss en luftetur i regnværet med feriegjesten vår, Aron. Men bortsett fra det tror jeg vi skal nyte regnværsdagen innendørs, uten dårlig samvittighet:)
Kanskje en liten handlerunde, men ellers: latmannsliv! Og kino i kveld, med lillesøster:)
Har jo vært en hektisk uke for meg og Lilleprinsen! Totalt sett har vi hatt noen fine dager i Kristiansand, selv om TO dager i dyreparken ble litt vel mye, både for en sliten "alenemamma" og en tildels trassig tre-åring;) Men Kaptein Sabeltann var på plass, og inntrykkene var mange!
Etter noen dager med park- og campingliv, var det deilig å komme til Frøken J med familie.
På en hytte i den sørlandske skjærgården kan man virkelig nyte ferielivet!
Det ble både bading, båttur og krabbefiske fra brygga; herlig!
Og jeg og Frøken J fikk endelig tid til å skravle, dagen lang og sent på kveld, med god vin, bringebær og sjokolade:)
Sukk....skulle så gjerne bodd nærmere mine kjære venner...
Etter en turbulent og strevsom flytur torsdag kveld (les: min lille prins har fått skikkelig flyskrekk...vondt for et mammahjerte å se en liten gutt så fylt av angst...) dro vi på hytta fredag formiddag. Det er ingen steder skuldrene senkes så lavt som akkurat der...
Vi hadde en fin helg, jeg og mine to menn!
Sykkeltur på fjellet, god mat, vaffelsteking utendørs, spekemat til kvelds, lesing fra sofakroken...kan det bli bedre?
 Fredag fikk vi besøk av flere feriefolk som var på vei hjem til Trondheim.
Artig å vise dem hytta! 
Ikke mange dagene til vi tar turen til fjells igjen, gleder oss allerede:)

1 kommentar:

  1. Så fin blogg du har! :) Fant den via Anita!

    Og du treårstrassen husker jeg godt ifra Elias var 3... så du har all min medlidenhet, og trøsten er - plutselig er det over! Og når de er 4 tenker du: "hm... så lett og greit alt er nå!"

    Ha en fortsatt fin ferie! :)

    Hilsen Hege

    SvarSlett