fredag 21. januar 2011

Instinktiv organisering

Jeg har nettopp lest et sted at kvinner ofte får en sterk trang til å rydde, vaske og organisere like før fødelsen. Det kalles visst redebygging, og er et instinktivt behov man får for å gjøre ting klart til den minste kommer....

Jeg kan skrive under på at jeg kjenner meg igjen. Bare dager før termin har jeg startet med å organisere de merkeligste ting. Akkurat nå er det bokhyllene i spisestua som pusles med, selv om tempoet ikke er noe å skryte av.

Men kan jo hende jeg rekker det likevel? Her er det nemlig ingen tegn på at noen vil ut...

Ha en fin helg!

8 kommentarer:

  1. hihi sånn var det med meg og før termin men med meg fortsatte det og 3 år etter holder jeg fortsatt på ;)

    SvarSlett
  2. Så flink du er!!
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  3. Så fint det ble, da!
    Vi venter i spenning på beskjed om at den nye verdsenborgeren er kommet!

    SvarSlett
  4. hihi.....du har vel egentlig drevet med "redebygging" hele livet du vennen! <3
    Spennende dager nå....sjekker tlf hele tiden....:-) KLEM til deg!

    SvarSlett
  5. Hehehe..kjenner meg godt igjen i det.
    Ble veldig fint da!

    Ha ei kjempefin helg!

    SvarSlett
  6. Kjenner meg litt igjen der ja! Redebygging og rare drømmer;) Det er nesten (men bare nesten;) så man skulle ønske man var gravid igjen, så kunne det kanskje blitt orden på ting her hjemme;)
    Lykke til med fødselen, når den måtte komme!:)
    Klem B:)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Kom over bloggen din for første gang i dag. Koselig blogg med mye fin inspirasjon! :)
    Redebyggingen kjenner jeg igjen! Siden jeg var gravid første gangen (har to gutter) så kommer redebyggingen og ryddebehovet med gjevne mellomrom. :) Men så blir det jo veldig fint og ryddig da, ikke dumt det! :)
    Ha en finfin mandag, hilsen Inger-Lise

    SvarSlett