onsdag 29. juli 2009

Heklekrise!

Startet et hekleprosjekt på hytta denne helga, full av mot og inspirasjon! Måtte ha litt hjelp til å tolke oppskriften, siden det begynner å bli en stund siden sist. Men jeg kom i gang, og det var så stas!!! Hadde tatt med meg noe restegarn for å øve meg på, men nå har jeg ikke hjerte til å ikke bruke det til noe. Må da kunne bli et babyteppe, eller et dukketeppe, om ikke annet??? Har tenkt å kjøpe inn hvitt garn til å hekle en runde til ytterst, for å dempe på rosa-fargene. Tror det kan bli fint! 

Men nå skulle jeg altså sette meg ned med hekletøyet og en kopp deilig sjokoladekaffe...og så viser det seg at både lappene og oppskriften er igjen på hytta!!! Bare TO lapper har blitt med tilbake sammen med heklepinnen, og heldigvis garnet. Så da får vi se om jeg har øvd nok til at jeg husker oppskriften i hodet...

Ellers har vi vært en tur på IKEA i dag for å handle håndtak til kjøkkenskapene. Malingen av innredningen er ferdig, men har ennå igjen maling av vegger og listverk. Vet ikke helt om jeg ble fornøyd ennå...lurer på om fargen burde vært mer grått i. Ble litt for mye beige...:( Men kan hende inntrykket blir annerledes når jeg får maling på veggene og det riktige tilbehøret!

Men fikk snappet med meg noe annet småtteri også, og som kjent elsker jeg å organsiere!!! Så bokser og esker av alle slag er velkommen hos meg:)

Boksene synes jeg var både praktiske og fine, og esken til te- og kaffeposer var genial! Tror kanskje jeg må en tur til og handle flere... Kan jo brukes til så mangt:)

Og endelig fikk jeg også de blanke, fine lysestakene jeg har ønsket meg lenge...ennå uten lys, men det kommer! 

Får tenne te-lys enn så lenge, og krype ned i sofakroken og teste om heklinga sitter i fingrene mine ennå!

1 kommentar:

  1. Det er bare å sette i gang med lappene, så husker du det nok;) Flotte bokser du har kjøpt også, en kan jo bare ikke få nok oppbevaring, og likte godt den varianten til te-posene:) Klem B:-)

    SvarSlett