lørdag 29. august 2009

En lampeskjerm lik mormors

Lørdager er som regel hektiske her i huset. Enten skal det gjøres ærender, det skal handles, eller det skal besøkes. Men denne lørdagen var uten planer, og det var en etterlengtet følelse! Så i dag har vi kost oss skikkelig. Startet dagen med en liten tur på loppemarked i nærheten, uten egentlig å være på jakt etter noe annet enn stoff til lappeteppeprosjektet mitt.
Ble ikke store resultatet, men fant noen heklede brikker som skal brukes på puter, og et sett med gardiner som kan sys lapper av.


Men aller mest fornøyd ble jeg over lampeskjermen jeg fant! Den var bare så nydelig:) Min bedre halvdel så ikke skjønnheten i den i det hele tatt, syntes den var gammel og uten sjarm...men bare vent til jeg finner den rette lampefoten, så blir den kjempelekker! Minner litt om en lampeskjerm som stod hjemme hos mormor da jeg var yngre...

Ellers har vi hatt nydelig vær her i dag, og hele familien har stort sett vært ute. Lilleprinsen leker med nabobarna, jeg har heklet og malt første strøk på settekassa mi og mannen i huset har sysslet med både sykkel og laptop. Nå har han dratt på nattevakt, og jeg og Lilleprinsen skal kose oss hjemme. Snart er det barne-tv og lørdagsgodt!
Ha en herlig lørdagskveld:)

2 kommentarer:

  1. Hei
    Synes du har gjort fine funn, ikke alltid alle er enig ;)
    Fine oldemorsruter du har heklet. Jeg holder på med et "evighetsprosjekt" av et teppe.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så flott blogg du har - morsomt å lese om prosjektene dine:) Jeg legger meg til som følger!
    Ha en riktig fin uke!
    Klem

    SvarSlett